Treningsformer

Løpetreningen er variert og vil foregå på varierende underlag men fortrinnsvis i terreng og på grus når det er mulig. Typiske treningsformer kan være: 

A) Bakkeintervaller, ca 800-1000 metere, eller 4-6 min intervaller med halve tiden i pause. 
    Gjentas 4-6 ganger.

B) Intervaller på flatt underlag av varierende lengde enten på vei/grus eller bane (Føyka)

C) Hurtig langkjøring (20-40 min). Gruppe 1 har blant annet "Dikemarksrunden"

D) Pyramide f.eks 3-4-5-4-3 minuttere eller andre sammensetninger hvor summen blir 
    fra 16-30 minutter i ønsket intensitetssone.

E) Langintervaller 10 -15 min x 2-3 ganger.

 

I tillegg til intervaller er det rolig langkjøring på rundt 2 -2,5 timer på søndager. Før høstferien og på våren legges mye av løpingen til skogsterreng med fartslek og naturlige intervaller. 

Gruppe 1

Er de med noe ambisjoner og som kan holde et høyt tempo. De trener ofte mer enn 3 ganger i uka og ser på seg selv som spreke. Her kreves et godt treningsgrunnlag. Er du i tvil så prøv gruppe 2 først og bli med i gruppe 1 for å teste ut hvor du hører hjemme. 

Gruppe 2

De trener regelmessig hele året 2-4 ganger i uka. Her finner du spreke mosjonister, der en god del deltar i turløp. 

Gruppe 3

For de som liker å holde seg i form uten nødvendigvis å konkurrere.

Kalender

November
MTOTFLS
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123

Aktiviteter

26.11.2017
Myggheim har åpent

11:00 - 15:00

Myggheim - Vestmarka

03.12.2017
Myggheim har åpent

11:00 - 15:00

Myggheim - Vestmarka

07.12.2017
Hovedstyremøte

19:00 - 22:00

Miljørommet, Føyka