Treningsformer

Løpetreningen er variert og vil foregå på varierende underlag men fortrinnsvis i terreng og på grus når det er mulig. Typiske treningsformer kan være: 

A) Bakkeintervaller, ca 800-1000 metere, eller 4-6 min intervaller med halve tiden i pause. 
    Gjentas 4-6 ganger.

B) Intervaller på flatt underlag av varierende lengde enten på vei/grus eller bane (Føyka)

C) Hurtig langkjøring (20-40 min).

D) Pyramide f.eks 3-4-5-4-3 minuttere eller andre sammensetninger hvor summen blir 
    fra 16-30 minutter i ønsket intensitetssone.

E) Langintervaller 10 -15 min x 2-3 ganger.

I tillegg til intervaller er det rolig langkjøring på rundt 2 -2,5 timer på søndager. Før høstferien og på våren legges mye av løpingen til skogsterreng med fartslek og naturlige intervaller. 

All intervalltrening er lagt opp slik at løpere på ulikt nivå kan ha godt utbytte av treningene. På tirsdagene er det vanligvis to trenere, slik at vi deler oss i to grupper der Gruppe A holder et noe høyere tempo enn gruppe B. Der er også to trenere og to grupper på noen langturer. Dette informeres om i treningsplan og i forkant av den enkelte trening.

 

Kalender

November
MTOTFLS
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301

Aktiviteter

14.11.2019
Flomlys på friidrettsbanen

17:00 - 20:30

Føyka - Asker Stadion

18.11.2019
Flomlys på friidrettsbanen

17:00 - 20:30

Føyka - Asker Stadion

19.11.2019
Flomlys på friidrettsbanen

17:00 - 20:30

Føyka - Asker Stadion

20.11.2019
Flomlys på friidrettsbanen

17:00 - 20:30

Føyka - Asker Stadion